دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

درسال رونق تولیدو در حوزه استاندارد:

افتخاری دیگر برای زنان استان رقم خورد

با دریافت سومین و چهارمین مجوز استاندارد محصول گواهی شده ، افتخاری دیگر برای زنان استان در حوزه استانداردرقم خورد.

درسال رونق تولیدو در حوزه استاندارد:
افتخاری دیگر برای زنان استان رقم خورد
با دریافت سومین و چهارمین مجوز استاندارد محصول گواهی شده ، افتخاری دیگر برای زنان استان در حوزه استانداردرقم خورد.
این مطلب را مدیر کل اداره استاندارد استان یزد عنوان و افزود:از ابتدای امسال تاکنون چهار نفر از زنان روستایی استان موفق شده اند برای محصولات کشاورزی تولید خود از قبیل انار،پیاز و قارچ خوراکی نشان استاندارد محصول گواهی شده ،دریافت دارند.
محمد رضا زارع در پاسخ به سئوال خبرنگار اداره روابط عمومی در خصوص تعر یف محصولات گواهی شده و ارگانیک گفت: محصولی که در تولید آن از هیچ نوع سم و کود شیمیایی استفاده نشده باشد ارگانیک و محصولی که در تولید آن از سم و کود شیمیایی استفاده شده است ولی اثرات آن در محصول وجود ندارد تحت عنوان گواهی شده یاد می شود.
وی ادامه داد:با توجه به استفاده کشاورزان از کود و سموم در محصولات کشاورزی که در خیلی از موارد استفاده از این نهاده ها در تولید  الزامی و اجتناب ناپذیر است سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی تدوین کرده اند تا محصولات خام کشاورزی برچسب گذاری شود.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزدافزود: در حال حاضر 58 محصول کشاورزی امکان دریافت این گواهی را دارند که برای این تعداد محصول 11 استاندارد نوشته و تدوین شده است و قابلیت اندازه گیری  140 نوع سم مختلف نیزوجود دارد.
این مقام مسئول در تکمیل  سخنان خویش گفت:به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی که در سال های اخیر به صورت جدی مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان بخش کشاورزی  و مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته است و برای احترام به حقوق تمامی مصرف کنندگان سایتی با نام www.cerganic.maj.ir  طراحی شده است که حاوی اطلاعات خوبی در این زمینه می باشد.
زارع در پایان گفت: هر محصولی که در میزان باقی مانده سموم،کود(نیترات)،فلزات سنگین و افلاتوکسین ، این استانداردها را بگذراند می تواند نشان استاندارد محصول گواهی شده رااز اداره کل استاندارد استان یزد دریافت دارد.