دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

در سال رونق تولید:

اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد در یزدکلید زده شد

با برگزاری اولین نشست تخصصی تبیین روند اجرای نظام محصولات دانش بنیان، اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نمادبه متقاضیان کلید خورد.

در سال رونق تولید:
اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد در یزدکلید زده شد

با برگزاری اولین نشست تخصصی  تبیین روند اجرای نظام محصولات دانش بنیان، اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نمادبه متقاضیان کلید خورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، این نشست تخصصی به صورت یک روزه و در دو نوبت صبح و عصربا حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سازمان ملی استاندارد ایران ،مدیران شرکت های دانش بنیان ،مسئولین آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی  و دیگر مدیران مرتبط استانی در محل پارک علم و فناوری اقبال یزد تشکیل شد.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد در این نشست ودر جمع حاضرین  گفت:در راستای تحقق بندهای 2 و 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مبنی بر پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشوروساماندهی نظام ملی نو آوری، شیوه نامه صدور گواهی انطباق، گواهی محصول و نشان استاندارد دانش نماد، ویژه محصولات دانش بنیان در آذرماه سال 1396توسط سازمان ملی استاندارد ایران ومعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دوایر و مراکز ذیربط ابلاغ شد.
محمد رضا زارع افزود:ارتقاء جایگاه جهانی کشور، افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه و همچنین پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخل کشور از منظورهای تحقق بندهای 2 و 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است ، که پس از اتمام این نشست توجیهی آماده برداشتن گام های بعدی هستیم.
وی ادامه داد:از جمله ویژگی های محصولات دانش بنیان آن است که، با فروش آن ها افزایش چشمگیری را دررونق اقتصادی کشور شاهد هستیم ودر واقع این شیوه نامه اجرایی آمده است تا کمک کند به تجاری سازی محصولات دانش بنیان که امیدواریم با هم افزایی حاضرین این نشست ،شرکت های نوپا قادر باشند ضمن ورود به بازار های داخل از بازارهای خارج نیزغافل نشوند.
مدیرکل دفتر استاندارد سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست افزود:یزد به عنوان چهارمین استان از 12 استان انتخابی کشور است که مقرر شده تا طرح محصولات دانش بنیان و اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد به متقاضیان در آن کلید زده شود.
مریم ملونی خطاب به جمع حاضر،گفت:با حمایت از شرکت های دانش بنیان، در واقع ما در مسیر حمایت ازجوانان تحصیل کرده جویای کار و تمامی اقشار مردم گام برداشته واین مقوله می تواند یکی از راه های حمایت از اقتصاد مقاومتی و اطاعت از اوامر مقام معظم رهبری در خصوص تکیه براقتصاد بدون نفت باشد.