دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

مدیرکل استاندارد یزد:

ترمیم شکاف دانشگاه و صنعت، با همکاری استاندارد و دانشگاه علمی کاربردی

مدیرکل اداره استاندارداستان یزدگفت: شکاف موجود بین دانشگاه و صنعت، با همکاری های خوب استاندارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد ترمیم می شود.

مدیرکل استاندارد یزد:
ترمیم شکاف دانشگاه و صنعت،  با همکاری استاندارد و دانشگاه علمی کاربردی
تهیه و تنظیم خبر:اکبرخیرخواه – 07/11/99
مدیرکل اداره استاندارداستان یزدگفت: شکاف موجود بین دانشگاه و صنعت، با همکاری های خوب استاندارد و دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد ترمیم می شود.
محمد رضا زارع بنادکوکی در نشست مشترکی که با حضور مسئولین دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد در محل اداره کل برگزار شده بود افزود:خوشبختانه گردانندگان واحدهای تولیدی استان با دانش و فناوری های روز دنیا آشنا هستند و با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان  در بنگاه های اقتصادی و مراکز صنعتی، زنجیره تولید و اشتغال به ویژه در حوزه های مهارت و نیروی انسانی کامل تر می شود.
 وی ادامه داد: درصد قابل توجهی ازکارشناسان ومدیران کنترل کیفیت واحد‌های صنعتی استان فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد هستند و این موضوع نشان دهنده اهمیت واحدهای تولیدی به فارغ التحصیلان مهارت محور هست.
این مسئول ضمن برشمردن وظایف و اهداف سازمان ملی استانداردتاکید کرد: اهداف و وظایف سازمان ملی استاندارد بسیار گسترده و به چهار گروه کلی و زیرگروه های بیشتری تقسیم می شود وما همواره بعنوان بازوی بزرگ نظارتی بر روی کیفیت تولید  در صنایع مختلف در کنار سایر دستگاه های نظارتی نقش پر رنگی داریم و به عبارتی از بازیگران اصلی در این چرخه مهم هستیم.
 مدیرکل اداره استاندارداستان یزدادامه داد:این نهاد دولتی دارای جایگاه مهمی در نظام اداری و اجرایی کشور است به گونه ایی که کارشناسان استانداردبه عنوان ضابطین قضایی در نظام حقوقی و قضایی کشور مطرح هستند، ضمن این که کارشناسان ما  نظارت ویژه ای  بر روی  کیفیت در خطوط تولید و حتی بازار توزیع و مصرف دارند که  این نظارت ها، بازرسی ها و حتی نمونه برداری ها حداقل چهار مرتبه در سال انجام می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد  نیز در این نشست گفت:تاکید و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی برارائه آموزش های مهارتی و تربیت فارغ التحصیلان توانمند و کار آفرین است تا قادر باشند در چرخش چرخ های اقتصادی وصنعتی کشور، موثر واقع شوند.
عباس علی جعفری افزود:جای بسی خرسندی است که درصدقابل توجهی از کارشناسان ومدیران کنترل کیفیت خطوط تولید کارخانجات صنعتی استان از دانش آموخته های دانشگاه جامع علمی کاربردی یزدهستند  که این ویژگی، نشان از اجرای صحیح و هدفمند سیاست های این دانشگاه در سال های گذشته دارد  وتاکید می گردد که این مهم همواره جزء راهبردها وموئلفه های اصلی این دانشگاه بوده ومی باشد.
وی در پایان گفت: جا دارد که در این جا اعلام گردد، دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای شعب ومراکزی در دل صنعت  و واحدهای تولیدی استان  می باشدکه دانشجویان آن مراکز پس از فارغ التحصیلی بی درنگ جذب بازار کار و مشغول در صنایع می شوند .