دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

گردهمایی منطقه ایی توسعه مدیریت برگزار شد

با حضور استان های قم،اصفهان،مرکزی ،چهارمحال و بختیاری، گردهمایی منطقه ایی توسعه مدیریت ،امور حقوقی ومجلس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.

گردهمایی منطقه ایی توسعه مدیریت برگزار شد

با حضور استان های قم،اصفهان،مرکزی ،چهارمحال و بختیاری، گردهمایی منطقه ایی توسعه مدیریت ،امور حقوقی ومجلس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد ، میزبانی گردهمایی منطقه دو کشور به عهده استان یزد و به منظور صرفه جویی هر چه بیشتر در زمان و هزینه های جانبی، این نشست به صورت نیم روز برگزار شد.
معاون توسعه مدیریت ،امور حقوقی ومجلس سازمان ملی استاندارد ایران در این گردهمایی گفت:ترکیب استان های حاضر از نظر سازمان استاندارد که در قالب منطقه دو کشور شکل گرفته ،به گونه ایی است که استان های صنعتی را شامل شده و تاحدودی دارای موضوعات مشابه هستند.
حمید اشتری افزود:به نظر می رسد که پیچیدن یک نسخه واحد برای تمامی استانداردهای تمامی  استان ها و کل مناطق کشورجواب گو نباشد،وبهتر است که جهت رفع معضلات و عبور از تنگناههای احتمالی ، مشکلات و مسائل به صورت منطقه ایی دنبال شود.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد نیز در این گردهمایی گفت:بسی مایه مباهات است که این گردهمایی در استان دارالعلم و دارالعباده یزد برگزار می شود و آشنا شدن دیگر استان های منطقه با ظرفیت هاو همچنین محدودیت های  موجود  شهر قنات و قنوت وقناعت که جهانی هم شده است در معرفی این استان بسیار تاثیر گذار است،ضمن این که مسئولان کشوری سازمان ملی استاندارد ایران با مشکلات کیفیت و استاندارد استان از نزدیک روبرو می شوند.
محمد رضا زارع افزود: اداره کل استاندارد استان یزد به منظور کنترل بازار با استفاده از ابزارهای بازرسی و نمونه برداری با کمبود منابع مالی و انسانی شدیدی روبرو است و برای این که ما بتوانیم نظارت های همه جانبه تری داشته باشیم و استان را از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین و از شرق ترین تا غرب ترین رصد نماییم ضروری است از لحاظ منابع گفته شده تقویت شویم.
وی ادامه داد:در این استان پهناور ظرفیت های استاندارد سازی خوبی وجود دارد که به عنوان مثال از دیر باز محصولاتی نظیر شیرینی جات یزدی،فرآورده های کنجدی ،صنایع دستی ومنسوجاتی نظیر ترمه تولید می شوند که متاسفانه فاقد هرگونه استاندارد ملی هستند و ما می توانیم با همت و تلاش جمعی اعم از مسئولان ، تولید کنندگان و دانشگاهیان در این زمینه پیشتاز بوده و افتخار تدوین استاندارد های ملی مربوطه را از آن استان یزد نماییم.