دسترسی سریع

با حضور مدیر استاندارد یزد:

مرحله سوم طرح طاها کلید خورد

با حضور مدیرکل اداره استاندارد استان یزد و همزمان با اولین روز از فصل زمستان، مرحله سوم طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی (طاها) کلید خورد.

با حضور مدیر استاندارد یزد:
مرحله سوم طرح طاها کلید خورد
با حضور مدیرکل اداره استاندارد استان یزد و همزمان با اولین روز از فصل زمستان، مرحله سوم طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی (طاها) کلید خورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد, در اولین ساعات شروع به کار کسبه شهرستان یزد, بازرسان شرکت های بازرسی که ملبس به پوشش مخصوص بوده اند در قالب سه اکیپ شش نفره عملیات بازرسی و نمونه برداری را از سطح بازار آغاز کرد ند.
 مدیر کل اداره استاندارد استان یزد  حین بازرسی و نمونه برداری به خبرنگاران حاضر در بازارگفت:  در این مرحله مقرر است که حد اقل 2000 بازرسی و نمونه برداری از سطح بازار انجام شودکه  کالاهایی نظیر یخچال,فریزر,اجاق گاز, بخاری گازسوز,لوازم برقی و غیره در اولویت کار به لحا ظ کنترل برچسپ انرژی و نشان ملی استاندارد ایران هستند.
محمد رضا زارع بنادکوکی درتوضیح طرح طاها گفت:در راستای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت براجرای آن ،این طرح از سال 1384 با عنوان اجرای هماهنگ استاندارد سازی در سطح کل کشور کلید خورده است و با شدت تمام در حال ادامه می باشد.
وی  در این خصوص ادامه داد:در حال حاضر علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه ها،در قالب طرح طاها ،کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار میگیرند که ضروری است نمونه کالاها شرایط انطباق با استاندارد ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت مراتب قانونی تذکر ,اخطار,جمع آوری ,توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی انجام می شود.
این مقام مسئول تاکید کرد:پس از گذراندن مرحله اول و دوم طرح طاها، و مد نظر قرار دادن تجربیات گذ شته، بازرسین این طرح به اتفاق کارشناسان اداره کل ،انجام مرحله سوم این طرح را در د ستور کار قرار داده اند که از کسبه محترم تقاضا داریم با همکاری های خوب خود با بازرسان ,استاندارد یزد را در اجرای موفق تر این طرح یار و یاور باشند.
زارع بنادکوکی در پایان سخنان خود گفت:هدف آن است که با بازرسی ها ونمونه برداری هایی که انجام می شود شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از کالاها و خدمات استاندارد بهره ببرند از این رو از آنان تقاضا داریم تا مراتب غیر استاندارد را از طریق تلفن گویای 1517با ما در میان بگذارند.