دسترسی سریع

طی 9ماه گذشته:

569 بازرسی از آسانسورها انجام شده است

از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 569 مورد بازرسی از آسانسورهای استان یزد توسط شرکت های بازرسی ذیصلاح انجام شده است.

طی 9ماه گذشته:
569 بازرسی از آسانسورها انجام شده است

از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 569 مورد بازرسی از آسانسورهای استان یزد توسط شرکت های بازرسی  ذیصلاح انجام شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد،این خبر را مدیرکل استاندارد استان در جلسه ارزیابی عملکرد آسانسورها اعلام و افزود:طی این مدت علاوه بر پاسخگویی به مراجعات و مکاتبات در این حوزه 113 گواهی بازرسی اولیه و 83 گواهی بازرسی ادواری  نیز صادر شده است.
  محمد رضا زارع بنادکوکی درحاشیه برگزاری این نشست گفت:آسانسور مشمول قوانین و مقررات استاندارد اجباری می باشد که هرگونه فعالیت در زمینه آسانسور انحصارا" بایستی توسط شرکت های مجاز صورت پذیرد.
وی ادامه داد:در این فرصت از هم شهریان عزیز تقاضا داریم ، قبل از هرگونه اقدام در زمینه تهیه ، خرید،نصب و راه اندازی این وسیله ،لیست شرکت های مجاز که دارای پروانه طراحی و مونتاژ هستند را از اداره کل استاندارد استان یزد و یا سازمان صنعت ،معدن وتجارت جویا شوند.
این مقام مسئول در خصوص شمولیت اجرای استاندارد برای این قبیل وسایل گفت:  آسانسورهای کششی مشمول استاندارد اجباری بوده ولی آسانسورهای هیدرولیک مشمول استاندارد اجباری نمی باشند.
زارع در پایان گفت:آگاهی دادن به مردم، شناسایی نصابان متفرقه و فاقد پروانه طراحی مونتاژ، برخورد و معرفی متخلفین به مراجع قضایی، به‌روزرسانی آسانسورهای منصوبِ قدیمی فاقد ایمنی، گرفتن گواهی بازرسی ادواری برای تمام آسانسورها، راه ‌حل های رسیدن به آسانسورهای ایمن در جهت ایجاد آرامش و رفاه حال مردم است.