دسترسی سریع

انعقادتفاهم نامه همکاری میان استاندارد ودانشگاه آزاد یزد

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل استاندارد استان یزد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با هدف گسترش همکاری‌های علمی، فنی و تحقیقاتی، به‌ویژه مشارکت در زمینه تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی منعقد شد.

انعقادتفاهم نامه همکاری میان استاندارد ودانشگاه آزاد یزد

تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل استاندارد استان یزد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با هدف گسترش همکاری‌های علمی، فنی و تحقیقاتی، به‌ویژه مشارکت در زمینه تدوین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی منعقد شد.
به گزارش روابط  عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، با توجه به شرح وظایف ابلاغی و مصرح در قانون جامع تقویت وتوسعه نظام استاندارد و به منظور گسترش هرچه بیشتر همکاری های علمی، فنی، آموزشی،پژوهشی وفرهنگی در زمینه توسعه استاندارد سازی ودیگر موضوعات مرتبط و در اجرای اصل 44 قانون اساسی ،این تفاهم نامه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد امضاء و مبادله شد.
مدیرکل اداره استاندارداستان  یزد ضمن گرامی داشت یاد و خاطرات سردار دل ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درخصوص جزئیات این تفاهم نامه که مشتمل بر4ماده و 40 بند است، به خبرنگاراداره روابط عمومی گفت: در اختیار قراردادن امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی،کتاب خانه ای واسناد ومدارک علمی به منظور بهره برداری کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد براساس ضوابط ومقررات جاری ،در زمره تعهدات دانشگاه آزاد یزد است.
زارع بنادکوکی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه ازجمله وظایف سازمان ملی استاندارد است که در سال‌های اخیر بیش از گذشته در کانون توجه قرار گرفته است، بر این اساس دانشجویان رشته‌های مختلف فنی ومهندسی می‌توانند با حضور در استاندارد یزد و واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد، کوله‌ بار علمی و تجربی خودشان را تکمیل کرده وباوسعت نظر بیشتری وارد بازارهای کسب و کار، تجارت وصنعت شوند.
این مسئول ادامه داد: پس از عبور از مراحل حساس کرونایی موجود، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد می‌توانند با حضور درحوزه اجرای استانداردو آزمایشگاه‌های صنایع مختلف اداره کل، از طریق کارشناسان و مدیران مرتبط با مفاهیم استاندارد، بازرسی ونمونه برداری ونیز با آیین‌های کار و روش‌های آزمون بر اساس استانداردهای ملی و دیگر مشخصات فنی آشنا شوند که این رویه می تواندبا هدف گسترش فرهنگ استاندارد در جامعه بسیار مثمر ثمر باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزدنیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه در راستای محقق شدن هدف یک دانشگاه کارآفرین، ارتباط با صنعت و جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد، گفت: مشارکت و ایجاد هم‌افزایی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و صنعت در تدوین استانداردهای جامع محصولات و خدمات آزمایشگاهی دانشبنیان که در این تفاهمنامه همکاری قید شده ازجمله راههای دستیابی به این هدف است.
معصومه طباطبایی افزود: طرفین تفاهم نامه با داشتن ظرفیت‌های لازم و کارشناسان پر‌توان در این راستا، تمام تلاش خویش را برای استفاده از توان علمی، فنی و اجرایی دستگاه متبوع در راستای استانداردسازی معطوف خواهند داشت و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهند کرد.
وی درپایان گفت:مسئولین و اعضاء هیات علمی این دانشگاه، آماده همکاری کامل در زمینه های ذکرشده در متن تفاهم نامه  مبادله شده و اجرایی نمودن آن ها هستند، ضمن این که ضروری است به منظور شروع فرآیند تدوین استانداردهای ملی از سوی این دانشگاه، زیرساخت ها و زمینه های آموزش های نظری و کاربردی لازم به اعضاء هیات علمی، به ویژه استاندارد ملی شماره "پنج "فراهم شود.