دسترسی سریع

مدیراستاندارد یزد خبرداد:

بازرسی و نمونه برداری از مرز 3600 گذشت

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت :از ابتدای امسال تا کنون سه هزارو 638 موردبازرسی ونمونه برداری از واحدهای تولیدی ، خدماتی وصنفی انجام شده است.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در جمع کارشناسان حوزه ی ارزیابی عملکرداداره کل سخن می گفت افزود:از تعداد گفته شده994مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان می باشد که از این واحدها 822مورد نیز بازرسی صورت گرفته است.
مدیرکل استاندارد استان یزد ادامه داد: از دیگر اقدامات این اداره کل انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) بوده است،  که در این راستا و طی مدت گفته شده یک هزار822مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحدهای صنفی سطح بازار استان انجام شده است که در حال برنامه ریزی برای افزایش این آمار هستیم.
وی گفت: به منظور سنجش میزان ارزیابی انطباق کالاها با استاندارد های ملی مربوطه مجموع آزمون های انجام شده به روی نمونه ها ی اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنفی یک هزارو 308مورد بوده، که از این تعداد آزمون، حدود 345 مورد مغایرت مشاهده گردید، که مراتب تذکر و اخطارهای لازم درحال انجام است .
این مقام مسئول برای باردیگر درتوضیح جزئیات طرح طاها افزود:در حال حاضر براساس طرحی کشوری که از سال 1384اجرایی شده است ،علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه ها و واحد های تولیدی، در قالب طرح طاها، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش سطح بازار استان نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می گیرند تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات حاصل شود.