دسترسی سریع

مدیرکل استاندارد یزد:

ثبت بیش از 450 اظهارنامه صادراتی و وارداتی

دربهارامسال؛ 486 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد، به ثبت رسیده است.
این مطلب را مدیر کل استاندارد استان عنوان و افزود: ازمجموع گفته شده 111 اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی و 375 مورد مابقی را اظهار نامه های کالاهای صادراتی تشکیل می دهد.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در نشست بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات سخن می گفت ادامه داد: بیشترین اظهار نامه های وارداتی با مجموع 81 فقره مربوط به حوزه های صنایع ساختمان، شیمیایی و برق می باشد که حوزه های نساجی، سلولزی ومکانیک  در مرتبه های بعدی قرار دارند.
این مسئول در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی  مشمول استاندارد اجباری گفت: در پاسخ به استعلام های اداره کل گمرک استان یزد، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء که توسط شرکت های بازرسی بین المللی(سوریانس) تایید صلاحیت شده صادر می شود، از طریق اخذ تعهد و یا نمونه برداری و آزمون، فرآیند واردات دنبال می شود.
مدیر کل استاندارد استان در پایان تاکید کرد: از 375 فقره اظهار نامه های صادراتی ثبت شده، 186 مورد مربوط به تعیین ماهیت 147 فقره فرآورده های نفتی و42 فقره مابقی را اظهارنامه های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.