دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

روغن Itali تاییدیه استاندارد ندارد

روغن زیتون خوراکی تصفیه شده خارجی با نامcoitali تاییدیه استاندارد ندارد.

روغن Itali تاییدیه استاندارد ندارد
تهیه وتنظیم خبر:اکبرخیرخواه
روغن زیتون خوراکی تصفیه شده خارجی با نامcoitali  تاییدیه استاندارد ندارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، طی بازدید و بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل از سطح فروشگاه های عرضه مواد غذایی استان یزد، روغن زیتون خارجی پنج لیتری با برند Italicoمشاهده شد که مورد تایید استاندارد نیست.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد درجلسه کارشناسان نظارت براجرای استاندارد محصولات اجباری و تشویقی گفت: اصولاقیمت پایین این گونه روغن ها در وهله اول و با این مقدار جرم وحجم بسیار شک برانگیزاست، وخرید و فروش آن در سطح جامعه سبب برهم خوردن نظم بازار می شود.
محمد رضا زارع بنادکوکی افزود: کالاهای خارجی وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند به ویژه در حوزه صنایع غذایی، می بایست حاوی هولوگرام، علائم و برچسب های معتبرسازمان های قانونی از جمله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت باشند که معمولااین گونه محصولات فاقد این مشخصه هستند.
وی ادامه داد:این نمونه روغن، بلافاصله به لحاظ نشانه گذاری های درج شده بر روی آن مورد بررسی واقع شد و مشخص شد که این فرآورده روغن پومیس است، یعنی این روغن از تفاله های میوه زیتون به روش های غیرفیزیکی استخراج شده است.
این مسئول در پایان تاکید کرد: از آن جایی که واردات روغن پومیس به کشور ممنوع است، از این رو خرید و فروش و توزیع آن نیزدر سطح کشورغیر قانونی و جایز نیست، ضمن این که  مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۵۹۵۰ ترکیب روغن زیتون با روغنهای دیگر مجاز نیست و روغن زیتون باید بصورت خالص عرضه شود.
شایان ذکر است، اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل استاندارد استان یزد، طی اعلام این خبر و گزارش، از مردم محترم وفهیم استان دارالعلم و دارالعباده یزد تقاضادارد از خرید این روغن و دیگر محصولات غیر استاندارد اعلامی پرهیز و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک،موارد را با تلفن گویای 1517 و دایره حقوقی اداره کل در میان بگذارند.