social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1403/1/28

10:50:1

142

گام بلند برای ترویج آرد و نان کامل در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، روز یکشنبه جلسه ای با حضور مدیر کل استاندارد استان و نمایندگان شورای سلامت و امنیت غذایی کشور، متخصصین و صاحب نظران صنعت آرد و نان استان به منظور استفاده از تمام ظرفیت های استان و پایه ریزی مناسب جهت احیای نان کامل در محل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.
در این جلسه که متعاقب بازنگری استاندارد ملی آرد گندم و رونمایی توسط معاون محترم رئیس جمهور انجام شد، با توجه به ویژگی های مغذی مربوط به سبوس گندم از نظر فیبرهای محلول و نامحلول و اضافه شدن عناصر ضروری جوانه گندم به آرد کامل بود.
بحث و تبادل نظر در مورد عملیاتی شدن پخت نان با آرد کامل در نانوایی های منتخب استان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد ظرفیت تولید آرد کامل در استان ارتقا یافته و پس از اتمام جلسه، نمایندگان استانداری، فرمانداری اداره استاندارد، غذا و دارو و غله از دو کارخانه آرد استان و یک واحد نانوایی بازدید و زیر ساخت های لازم جهت اجرای فراگیر طرح بررسی شد.
فعالان صنعت آرد که تجهیزات مورد نیاز تولید آرد کامل را دارند می توانند این آرد را مطابق با تجدید نظر استاندارد ملی تولید نمایند تا در پخت نان های مسطح مورد استفاده قرار گیرد. تولید و طبخ نان با کیفیت آرد کامل برای استفاده عموم مردم خواهد بود و چون تمام اجزای گندم در آرد کامل وجود دارد سبد مصرف مردم ارتقا خواهد یافت و تاثیر مهمی در سلامت و بهبود کیفیت نان و تغذیه عموم خواهد داشت و امید است با همکاری همه جانبه تمامی نهادهای استان این هدف مهم و خطیر محقق و هرم غذایی مصرف کنندگان تقویت شود.

 

تصاویر