دسترسی سریع

روغن R0yalروغن زیتون خالص نیست

روغن زیتون خوراکی تصفیه شده خارجی با نامRoyal مطابق استاندارد نبوده و روغن زیتون خالص نیست.

روغن R0yalروغن زیتون خالص نیست
تهیه وتنظیم خبر:اکبرخیرخواه- 00/04/21
روغن زیتون خوراکی تصفیه شده خارجی با نامRoyal  مطابق استاندارد نبوده و روغن زیتون خالص نیست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، درراستای بازدید و بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل در قالب طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی)از سطح فروشگاه هاومراکز عرضه به ویژه محصولات خوراکی استان یزد، روغن زیتون خارجی چهارلیتری بانام Royalمشاهده شد که مورد تایید استاندارد نیست.
برپایه ی این گزارش، طی کنترل و بازرسی های مستمری که کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد در طول سال دارند، تا کنون دونوع روغن خوراکی دیگر که نامنطبق با استاندارد ملی ایران  بوده اندبا نام های KirsalوItalico شناسایی که اطلاع رسانی های لازم به هم استانی های عزیز انجام شده است.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد درحاشیه برگزاری جلسه بررسی عملکرد حوزه نظارت براجرای استاندارد محصولات اجباری و تشویقی به خبرنگار اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: در وهله اول قیمت پایین این گونه روغن ها ایجاد جاذبه کرده و با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه، مشتری را به سمت خود می کشد، که شهروندان عزیزباید به هوش باشند که نرخ این محصولات با این مقدار جرم وحجم اصلا هم خوانی ندارد.
محمد رضا زارع بنادکوکی افزود:مردمان خوب دارالعباده یزد در جریان باشند که کالاهای خارجی وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند به ویژه در حوزه صنایع غذایی، می بایست حاوی هولوگرام، علائم و برچسب های معتبرسازمان های قانونی از جمله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت باشند که معمولااین گونه محصولات فاقد این مشخصه هستند.
این مسئول تاکید کرد:یکی از عوامل مهمی که سبب ایجاد آرامش در مصرف کننده می شود، ثبات قیمت ها و تعادل در بازارخرید و فروش است که وجود این گونه روغن ها  در سطح جامعه سبب برهم خوردن نظم بازارواموراقتصادی و تجاری  می شود.
زارع در پایان گفت:با بررسی نشانه گذاری درج شده بر روی بسته بندی این محصول، مشخص شد  این فرآورده مرکب بوده و خالص نیست، که مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۵۹۵۰ ترکیب روغن زیتون با روغنهای دیگر مجاز نیست و روغن زیتون باید بصورت خالص عرضه شود، لذا مخلوط روغن زیتون با روغن کلزا که روغن ارزانتری نسبت به زیتون است، سودجویی و تقلب محسوب شده وکسبه این حوزه می بایست به هوش باشند.