دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

مدیرکل استاندارد یزد:

رشد یکصد درصدی تمدید پروانه های استاندارد

مدیرکل استاندارد استان  یزدگفت: از ابتدای امسال تا کنون،112 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادرو تمدید شد.
محمدرضا زارع بنادکوکی که درراستای ارائه گزارش عملکرداستانداردیزد، درآخرین روز از هفته ی دولت سخن می گفت افزود:این هفته از آن جایی که مزین به نام شهیدان رجایی و باهنر می باشد، بسیار هفته ی مقدسی است که می تواند سرلوحه ی تمامی خادمین ملت در دولت ودیگربخش های نظام باشد.
مدیرکل استاندارد استان  یزد درخصوص مهلت و تاریخ اعتبارپروانه های استاندارد صادره گفت: طبق قانون و آیین نامه های موجود، اعتبارپروانه ها معمولا سه  ساله می باشدکه طی این مدت 55 پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 100درصد رشد داشته ایم.
وی ادامه داد:طی این مدت 11مورد مجوز استاندارد اجباری صادر شده است، ضمن این که صدور55فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل را نیزشاهد هستیم .
این مسئول تصریح کرد: ازابتدای امسال تاکنون 16فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود50درصد کاهش ابطال در گزارش عملکرداداره کل، به چشم می خوردکه این کاهش، بیان گر رشد شاخص های کیفی و اهتمام بیشتر صاحبان صنایع و خدمات درخصوص حفظ نشان ملی استاندارد ایران می باشد..
مدیرکل اداره استاندارد استان یزددرپایان گفت:از مجموع پروانه های ابطال شده،15فقره اجباری ویک فقره مابقی، تشویقی بوده است ضمن این که طی این مدت یک فقره تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری را هم پشت سر گذاشته ایم.