دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

مدیرکل استاندارد یزد:

انجام بیش از 1800بازرسی و نمونه برداری از صنایع استان

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت :از ابتدای امسال تاکنون، یک هزارو 868 بازرسی و نمونه برداری ازواحدهای تولیدی و صنعتی  سطح استان یزد انجام شده است.
محمد رضا زارع بنادکوکی که در جمع کارشناسان وروسای دوایرحوزه معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان یزد، به ارائه گزارش عملکرددوره ایی مشغول بود، افزود:از تعداد گفته شده، یک هزارو194مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان می باشد که بازرسان مربوطه، از این واحدها 674 مورد نیز بازرسی انجام داده اند.
این مسئول در توضیح شرح وظایف اداره کل استاندارد استان یزد ادامه  داد: بازرسی و نمونه برداری کارشناسان و بازرسان استاندارد استان یزد به خط تولید،بسته بندی وانبار کارخانه ها و واحدهای تولیدی مشمول استاداردهای اجباری و تشویقی محدود نمی شودوکالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکزعرضه، توزیع وخرده فروشی ها نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار میگیرند.
زارع پیرواین توضیحات افزود: با توجه به  شرح وظایف تکلیفی وبرنامه ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، که نخست به صورت سالانه و سپس به شکل دوره ایی و با توجه به اهمیت و حسایت بازارمی باشد، رسته های مختلف شغلی از قبیل، غذایی، برق و الکترونیک، لوازم خانگی و.... در دستور کار قرار گرفته وکار بازرسی و نمونه برداری توسط بازرسان و کارشناسان استانداردانجام می شود.
 مدیرکل اداره استاندارد استان یزدتصریح کرد:محوراین عملکرد حوزه ی اجرای استاندارد این اداره کل می باشد که در راستای انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و طی مدت گفته شده 3هزارودویست و چهل وسه مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحدهای صنفی استان انجام شده است که از این تعداد3 هزار بازرسی و مابقی نمونه برداری می باشد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در پایان گفت: متعاقب نمونه برداری کالاهااز واحدهای تولیدی و سطح بازار،مرحله ی  آزمون فرآورده هاآغاز می شود، که ضروری است نمونه ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیر اینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری ، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط انجام می شود.