دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

درنخستین روز از هفته ی استاندارد:

دیدار کارکنان استاندارد با امام جمعه یزد انجام شد

درنخستین روزازهفته ی استاندارد، کارکنان اداره کل استاندارد استان یزد ، با آیت الله ناصری یزدی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد دیدار کردند.
ناصری یزدی در این دیدار گفت: کارکنان وکارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد باتوجه به کمبودمنابع مالی و انسانی، کارهای گسترده و سختی را انجام می دهند، که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.
وی خطاب به حاضرین افزود:شماکارکنان براساس شرح وظایفی که قانون برایتان مشخص کرده است در تامین سلامتی و ایمنی به ویژه در حوزه ی غذایی مردم و جامعه نقش مهمی را ایفا می نمایید ،بنابر این از شماها انتظارمی رودکه با خدا و مردم صادق و رو راست باشید تا آثار مثبت آن را درکار و زندگی های خود نظاره گرباشید.
نماینده مقام معظم رهبری ادامه داد: از شما عزیزان می خواهم در بازرسی ها و کنترل کیفیت کالاها و خدمات تولیدی استان، تیز بین و حساس باشید،دقت کارکنان استاندارد یزد در اموری که درحیطه استاندارد در استان جاری و ساری هست ،از بروز خسارت های احتمالی به دولت و کشور جلوگیری می کند و سبب حفظ منافع شخصی و ملی می گردد.
امام جمعه یزد تاکید کرد:شعارامسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، چراغ راه و الگوی بسیار خوبی است، بنابراین سعی کنید انجام وظایفتان برای رضای الهی و خدمت به مردم باشد،که در این صورت الگو سازی شده و کوتاهی درکارها کمتر می شود.
ناصری یزدی گفت:در روند تولید، مسئولین کنترل کیفیت دارای نقش مهمی هستند، این افرادباتوجه به این که نمایندگان اداره کل استاندارد استان یزددرواحدهای تولیدی هستند، باید متعهد به مردم و تولید باشندو در صورتی که جدی و دقیق عمل نمایند،ضمن این که از تولید بی کیفیت جلوگیری می شود، توسعه ی پایدار را نیز در پی خواهد داشت.
وی افزود:در امر واردات باید دقت عمل بیشتری به خرج داده شود،چرا که در بعضی از موارد ملاحظه می شود ، علی رغم این که امکان تولید بسیاری از کالاها در کشور وجوددارد، کالاهای بی کیفیت و غیر ضرورنیز وارد کشور می شود.
ناصری یزدی در پایان گفت:تولیدکنندگان داخلی با ارائه کالاهای استاندارد و با کیفیت می توانند بخش اعظمی از بازارهای بین المللی را در اختیار خود داشته باشند. مقوله صادرات دارای اهمیتی ویژه ایی است،چرا که در کنار این حرکت ،ارز و نقدینگی وارد کشورشده و گردش چرخ های اقتصادی با سرعت بیشتری انجام می شود.
شایان ذکر است،در ابتدای این دیدار، محمد رضا زارع بنادکوکی،مدیر کل اداره استاندارد استان یزد ،در خصوص شرح وظایف، ظرفیت ها ، زمینه های کاری، نیازها وچالش های پیش روی  اداره کل،مواردومطالبی را به سمع و نظر آیت الله ناصری یزدی رساند.