social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1403/2/17

15:15:5

82

مدیر استاندارد یزد خبر داد:

شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات غیر استاندارد خودرو در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، حمید مطهری، مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: 3 واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیر استاندارد همراه با جعل نشان استاندارد توسط بازرسان اداره کل شناسایی شدند.
مطهری ادامه داد: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه و فروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.
این مسئول افزود:  3 واحد یاد شده به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده و انواع قطعات از جمله سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتور و آساپارت که پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شدند.
مدیرکل استاندارد استان یزد تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است، ضمن این که درج کد رهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.
مطهری در پایان گفت: همشهریان عزیز می‌توانند، با ارسال کد 10 رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران، به شماره پیامکی 10001517 پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بروی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل نمایند.

 

تصاویر